MÈTODES DE QUALIFICACIÓ EN EF (OPINIÓ PERSONAL)

La forma en què està orientada l'avaluació en els nostres centres no m'identifica, no és just que sel's demane a tots els alumnes el mateix objectiu a complir, no es tindria que avaluar el fet d'aconseguir determinada meta sinó més bé el procediment que han dut a terme fins a arribar a ella i com ha sigut aquest procediment, deixant els objectius que marca el currículum en un segon pla.

Crec que en l'EF si que s'ha avançat a mesura que avancen els anys en allò que he expressat amb anterioritat, ja que imaginem que un alumne se li dona molt bé un deport i trau un 10 sense esforçar-se, sense trobar cap millora en ell ni cap esforç i altre que ha millorat des de el seu punt inicial i s'ha esforçat tinga pijor nota per no tindre tanta destresa com aquest primer, cal basar-se en la meritocràcia des de el meu punt de vista.

Un altre debat interessant és el que ronda en l'ecosistema educatiu al voltant de evaluar-qualificar, perquè llancem una nota numèrica als alumnes?, i si açò conté més connotacions negatives que positives?, des de el meu punt de vista crec basant-me en l'opinió que he llegit dels experts que igual seria més interessant fer com en altres països europeus i envés de parlar de notes parlar d'enunciats, mitjançant una rúbrica elaborar una sèrie d'oracions amb allò que creguem que ha d'assolir l'alumnat i dividir-ho en 3 o 4 nivells, no assolit, assolit, molt assolit, per exemple.

Una altra cosa que volia remarcar, és l'importància d'oferir més pes pel que respecta a l'actitud que als continguts en la nostra assignatura, ja que ens trobem sempre en espais oberts o lúdics on és molt difícil mantindre el control de la classe en tot moment, i sense una actitud i una predisposició adequada, ni es poden realitzar correctament els procediments i per conseqüència no es poden assolir els continguts, per tant considere que tal volta un 50 o 60 per cent seria considerable.



Comentarios

  1. Bona entrada Joan. Estic d'acord amb tu ja que els criteris de qualificació han d'ajustar-se a les necessitats de l'alumne/a i a l'entorn en el qual es troben sense una nota númerica que ens etiquete.
    Molt bona entrada un 10.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

REFLEXIÓ SOBRE EL CURRÍCULUM

LA PILOTA A SUECA

DEPORT ESCOLLIT UD