LA PILOTA A SUECA

En el meu poble sempre hi ha hagut una gran afició per la pilota, des de fa molts anys els homens del camp es reunien els dies de partida per a gaudir del seu temps lliure amb aquest esport. El meu avi que va faltar fa uns anys era un gran amant del nostre esport, tenia una gran amistat amb Eusebio un magnífic jugador de Pilota Valenciana de Riola, municipi proper a Sueca i amb el que la meua família encara conserva relació.

Pel que em conta la meua àvia, no era molt aficionada als deportsinclus no estava molt ben vist que les dones anaren al trinquet fa alguns anys per aquests dos motius no solia freqüentar-lo. Ella coneix el bàsic de les normes i més o menys coneix la puntuació, em conta que Eusebio se n'enduia a el meu avi i els germans en cotxe quan anava fora a juar, ella sols solia veure les partides en festes del poble quan jugaven al carrer.

A més, com a informació secundaria el meu avi també era aficionat a jugar a la petanca, es creaven interessants partides a l'estació del poble i allí de vegades es jugaven diners o es realitzaven campionats amb premis.

Actualment a Sueca no es sol jugar pel carrer, sobretot per motius burocràtics i de queixes que es reben dels veïns, l'última partida que es realitzà d'aquest tipus fou fa 4 o 5 anys, jo sols he vist jugar al carrer San Roc i en un carrer acondicionat darrere del poliesportiu. Recorde sobretot molta expectació, bots irregulars de les pilotes, etc. Les marques avui en dia s'han esborrat a causa de les plogudes.

Sincerament, els meus pares no són molt aficionats als esports cap dels dos, si alguna cosa el dia d'avui els replique és el poc interés que van tindre en mi de menut per inculcarme algún deport i no ser Jo el que va tindre que interessar-me a mesura que anava creixent. Ho comprenc no pots transmitir alguna cosa que no t'agrada, si algun dia tinc fills açò ho faré de forma diferent.

El que m'han contat és que de menuts al no tindre recursos, ni existir les noves tecnologies, jugaven amb caniques o amb tapons de botelles recorrent circuits dibuixats sobre el sol, a la corda, o amb el hula-hop, al perro y el gato, o al goma-goma, però mai practicaren cap esport de forma professional.


Comentarios

  1. A partir d'aquesta entrada, Joan ha explicat la gran afició existent a Sueca per la pilota valenciana i, lo lligada que està aquesta a les seues arrels familiars.

    ResponderEliminar
  2. Hola Joan, una entrada molt interessant. La informació està ben organitzada i segueix un fil conductor en la que s'explica com es jugava a pilota Valenciana a Sueca, el teu poble. No obstant trobem que hi ha paraules desorganitzades. La meua nota és un 9.

    ResponderEliminar
  3. Hola Joan, aquesta entrada em pareix interessant, sobretot en parlar de la pilota a la teua localitat, Sueca, i com de lligada es trobava a la teua família. És important també conèixer el punt de vista de la teua àvia, sobretot en aquells temps en que les dones no podien assistir a les partides, entre d'altres coses, fet que ens fa reflexionar sobre com ha evolucionat la nostra societat i el camí que encara ens queda per la igualtat. Molt bona entrada Joan, per a mi mereix un 9

    ResponderEliminar
  4. Enhorabona. Bona entrada en la que expresses que ha segut l'esport de pilota valenciana en Sueca, el teu poble. En el meu cas no he pogut gaudir d'aquesta experiència ja que en el meu poble no es practica aquest esport i em resulta interessant veure la història d'altres pobles en els que si es juga com el teu. Un 10!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

REFLEXIÓ SOBRE EL CURRÍCULUM

DEPORT ESCOLLIT UD