ESPORTS ALTERNATIUS

En primer lloc, considere que els esports alternatius són més didàctics que els populars per un motiu fonamental; estan adaptats als nostres temps i s'han creat amb totes les premisses educatives que corren en les nostres societats, és a dir com va explicar el company d'Irene està orientat a què tots puguen participar, aquelles persones que per qualsevol motiu no destaquen en els jocs tradicionals i per açò perden l'interés a poc a poc amb l'esport, sel's puga oferir una via alternativa, amb jocs integradors com el colpball i el datchball.

Pel que respecta a les adaptacions que hem dut a terme en classe m'han paregut correctes, deixar els balons "en quarantena" o desinfectar-los a l'acabar juntament amb tot el material, realitzar educació física amb mascareta, partir-nos en grups per a no ser un nombre molt gran d'alumnes en contacte, etc. Per altra part també pense que el colpbol es un deport de contacte malgrat que puga no parèixer de primera vista, Jo per exemple si que he xocat amb els meus companys en pilotes dividides, i la veritat és que jugant te s'oblida el covid i l'únic que busques és guanyar, però no hi ha alternativa si volem seguir gaudint d'aquests jocs sempre existirà un xicotet risc, a títol personal no posaria cap altre tipus d'adaptació i si veguera que es crea molt de rebombori entre els pares, aleshores buscaria jocs de 0 contacte.

Segons el decret 108/2014 on ve arreplegat el currículum de totes les assignatures, jo considere que aquestos esports es podrien justificar curricularment en qualsevol curs dins del Bloc 5: JOCS I ACTIVITATS ESPORTIVES, però segons la meua opinió s'ajusta més per a tercer, quart, cinquè i sisè de primària, perquè és a partir d'aquests cursos on trobem criteris d'avaluació on apareixen conceptes com: jocs d'inclusió, cooperació, modificats, d'innovació, i en primer i segon curs molta referència a jocs populars, tradicionals, rítmics, etc.

El meu deport triat és el Pinfuvote:

En el Pinfuvote poden participar de 4 fins a 20 jugadors per equip. Els equips solen ser mixtos, cada equip pot colpejar a la pilota fins a tres vegades abans de passar-la al camp contrari per damunt de la red, podent aquesta botar en el sòl entre toc i toc només una vegada, és a dir quan un equip passa la pilota a l'altre camp, en primer lloc te que entrar dins de les delimitacions de la pista o serà punt per a l'equip contrari, en segon lloc la pilota sols pot pegar un bot en el sòl o sino serà punt, i entre toc i toc de cada component de l'equip també es permet que la pilota pegue un bot.

Es pot colpejar amb qualsevol part del cos, el servici és lliure. Si la pilota no passa la red seria punt per a l'equip contrari i recuperació del servici, podent aconseguir cada jugador 3 punts seguits, i en aquest cas trauria un altre company i hi hauria una rotació de posicions. La puntuació és similar al voleibol, guanya l'equip que aconseguisca 3 sets de 25 punts cadascun.

El material, es necessita un baló de goma espuma i una red, es pot jugar al pati o al gimnàs i les mesures les pot establir cada mestre segons ho crega oportú. Com a aplicació didàctica és una variant del Voleibol i ens pot servir per a aquelles persones que no tinguen destreses amb el Voley puguen amb aquesta adaptació i identificar-se més, ademés és més dinàmic el joc, ja que té una major durada cada punt.


Comentarios

  1. En aquesta entrada, m'agradaria detascar la introducció que realitza Joan dels esports alternatius ja que com bé diu "estan adaptats als nostres temps i s'han creat amb totes les premisses educatives que corren en les nostres societats, és a dir estan orientats a què tots puguen participar, aquelles persones que per qualsevol motiu no destaquen en els jocs tradicionals i per açò perden l'interés a poc a poc amb l'esport, sel's puga oferir una via alternativa, amb jocs integradors". Característiques molt interesants per a integrar-los com a futurs i futures docents.

    ResponderEliminar
  2. Hola Joan, molt interessant aquest esport alternatiu anomenat Pinfuvote. M'ha agradat molt com has plasmat la informació fent referència al Decret i explicant de manera detallada les característiques d'aquest esport que ens poden servir com a futurs docents en Educació Primària. La meua nota és un 9.

    ResponderEliminar
  3. Entrada interessant on destaques la importància dels esports alternatius com a esports d'inclusió i cooperació, per a tothom. Així mateix, molt bona la descripció del Pinfuvote, un esport molt interessant i que ens pot servir com a recurs pel nostre futur docent, a més justificat en referència al currículum. Molt bé, tens un 9.

    ResponderEliminar
  4. Una molt bona entrada Joan. Es nota que entens del que parles ja que expliques amb molta claretat tota la informació i molt detallada. Tant el Pinfuvote com altres esports alternatius crec que son una molt bona eina per a incloure'ls a les aules i d'aquesta manera motivar a l'alumnat a participar en les sessions. Enhorabona, un 9!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

REFLEXIÓ SOBRE EL CURRÍCULUM

LA PILOTA A SUECA

DEPORT ESCOLLIT UD